Age of Mythology
13. 5. 2007
Řekové
Řekové jsou dobří průzkumníci a mají silnou, ale nákladnou armádu. Ve standartní hře začínají s třemi vesničany a Kataskoposem (špeh). Jsou po celou dobu hry dost silní a proto je jejich civilizace vhodná pro začínající hráče. Mají nejsilnější kavalerii ve hře a mají mnoho mytologických jednotek.
Zeus byl hlavním vládcem Olympu. Hádes a Poseidon byli jeho bratři. Tito tři bohové měli přesně rozdělené pole působnosti. Zeus měl oblohu a zemi, Poseidon moře a Hádes podzemí.
Zeus
Božská síla: Blesk - zabije jednu samostatnou jednotku
Myth technologie: Olympijský původ - Hrdinové mají víc zásahových bodů.
Bonusy:
Hopliti se pohybují rychleji a pěchota dává více škod budovám.
Na začátku hry dostanete nějakou přízeň a ta může mít až 200 bodů
Přízeň se generuje rychleji
Druhořadí bohové
Klasický věk Věk hrdinů Mýtický věk
Hermes - Bůh poslů
Athéna - Bohyně válek
Apollo - Bůh slunce
Dionysus - Bůh oslav
Héra - Bohyně domova
Hephaestus - Bůh práce
Poseidon
Božská síla: Zvířecí magnet - umístěním kamene na vybrané místo přilákáte zvěř. Kámen se po určité době rozpadne.
Myth technologie: Pár koní - rychlejší výroba kavalerie a ta má i lepší rozhled.
Bonusy:
Výroba jízdy a stájí je levnější
Na místě zničené budovy se vždy objeví domobrana
Rybářské lodě a karavany se trénují rychleji
Obchodování v tržnici je levnější
Mořský koník slouží k průzkumu moře a po zabití se znova objeví v docích.
Druhořadí bohové
Klasický věk Věk hrdinů Mýtický věk
Hermes - Bůh poslů
Áres - Bůh bitev
Afrodita - Bohyně lásky
Dionysus - Bůh oslav
Artemis - Bohyně lovu
Hephaestus - Bůh práce
Hádes
Božská síla: Sentinely - ochrání jedno z tvých nebo spřátelených městských center před kamennými strážci.
Myth technologie: Sklepy Erebu - poskytují pomalý, ale stálý příjem zlata.
Bonusy:
Pokud jednotka zemře, je zde velká pravděpodobnost, že se u chrámu objeví stín, který pak můžete používat jako normální jednotku.
Lučištníci a budovy mají lepší útok
Druhořadí bohové
Klasický věk Věk hrdinů Mýtický věk
Áres - Bůh bitev
Athéna - Bohyně válek
Apollo - Bůh slunce
Afrodita - Bohyně lásky
Artemis - Bohyně lovu
Hephaestus - Bůh práce
Jednotka Mýtů u všech bohů je Pegas - létající zvěd, který nemá žádný útok a dá se zničit jen dalekonosnou jednotkou.
Řekové mají devět vedlejších bohů
Athéna - Bohyně válek
Božská síla: Obnovení - vyléčí jednotky a opraví budovy, zbraně a lodě.
Myth jednotka: Minotaurus - býčí muž s krvavým útokem.
Podpora: Obranyschopnost pěchoty
Labirint - vylepšuje Minosaury a ty jsou lacinější a silnější.
Štít Aegis - dělá pěchotu odolnou proti ostrým zbraním (šípy)
Sarissa - vylepšuje brnění proti sečným zbraním pro Hoplity
Hermes - Bůh poslů
Božská síla: Příměří - na krátkou dobu zamezí všem hráčům boj a stavbu věží a pevností.
Myth jednotka: Kentaur - speciální kavalerie lučištníků s přesnou střelbou. Dají se i vylepšit jeho schopnosti
Podpora: Vylepšen kavalerie
Sylvánská tradice - vylepšuje Kentaury, kteří jsou pak rychlejší a mají víc zásahových bodů.
Duševní naplnění - zvýší útok a rychlost kavalerie
Okřídlený posel - Pegas nestojí žádné jídlo a vycvičí se rychleji. Má i lepší dohled.
Dionysus - Bůh oslav
Božská síla: Bronz - změní kůži tvých a spojeneckých jednotek a lodí na bronz. Tím se sníží jejich zranitelnost.
Myth jednotka: Hydra a Scylla - Jednotky kterým při boji rostou hlavy. Hydra se pohybuje po zemi a Scylla po vodě.
Podpora: Poskytuje pomoc kavalerii
Bacchanalia - vylepšuje malou měrou zásahové body všech jednotek
Thracianské koně - vylepšuje zásahové body kavalerie
Anastrophe - vylepšuje útok, pohyb a rychlost výcviku průzkumných lodí Pentekonter.
Héra - Bohyně domova
Božská síla: Bouře s blesky - blesky jsou silné proti jednotkám a slabé na budovy.
Myth jednotka: Medúza - děsí většinu jednotek v dosahu. Carsinos - ničí nepřátelské lodě.
Podpora: Vylepšuje budovy a jednotky mýtů.
Aténská zeď - více zásahových bodů budovám
Tvář Gorgony - medúza získá víc zásahových bodů
Strašný vztek - zvyšuje jednotkám mýtů útok
Hephaestus - Bůh práce
Božská síla: Hojnost - vystavěním tohoto sklepení získáte stálý přísun zboží.
Myth jednotka: Obr - tento tytan může jíst stromy, nebo zlaté doly a tím se uzdraví.
Podpora: Zdokonaluje brnění a zbraně.
Ruka Tála - zdokonalí obry na stříbrné a tím budou mít víz zásahových bodů.
Rameno Tála - zdokonalí obry na zlaté a tím budou mít víz zásahových bodů.
Výheň olympu - sníží náklady všech vylepšeních ve zbrojnici.
Zbraň tytanů - Vylepšuje útok Hetairoie, Mormidona a Gastraphetse
Apollo - Bůh slunce
Božská síla: Tunel - vybráním dvou míst na mapě vytvoříte průchod.
Myth jednotka: Manticore - dalekonosná bestie která střílí salvy ostnů.
Podpora: Vylepší míření lučištníků
Věštírna - zlepší dohled jednotek a budov
Chrám uzdravení - umožní v chrámu léčbu okolním spojeneckým jednotkám
Sluneční paprsek - zvyšuje útok lučištníků, Peltastů, Mantikorů a Kentaurů.
Afrodita - Bohyně lásky
Božská síla: Kletba - přemění nepřátelské jednotky v prasata.
Myth jednotka: Nemejský lev - řev způsobí poškození všech jednotek v okolí.
Podpora: Pomáhá vesničanům
Božská krev - vesničané rychleji staví a nosí.
Zlatá jablka - vesničané rychleji produkují přízeň v chrámech
Řev Orthuse - zlepšuje sílu lvů
Áres - Bůh bitev
Božská síla: Mor - zaměřením nepřátelské budovy zamezíš výcviku vojáků.
Myth jednotka: Kyklop - obři kteří metají nepřátelské jednotky na jiné.
Podpora: Zlepšuje cílený útok lidských jednotek.
Vůle Kronose - zlepší Kyklopa na rychlejší výcvik a sílu.
Phobovo kopí paniky - zvyšuje útok Hoplitů.
Deimosův meč děsu - zvyšuje útok Hypaspistů
Erryosův luk hrůzy - zvyšuje útok Toxytů
Artemis - Bohyně lovu
Božská síla: Zemětřesení - silné proti budovám a slabé proti jednotkám
Myth jednotka: Chiméra - chrlí na jednotky oheň.
Podpora: Zdokonaluje lučištníky
Nákazy - zvyšuje sílu a útok Toxotů a Paltasty.
Plamen Typhona - vylepší Chimeru a zvyšuje její zásahové body.
Trierarch - odolnost proti obléhajícím lodím
Hrdinové
Řekové mají čtyři hrdiny (Jáson, Odysseus, Herakles a Bellerophon) a v jednom okamžiku může být ve hře od každého jen jeden. Při jeho zabití se dá znova vytvořit.
Přízeň
Řekové mají nejlehčí způsob získávání přízně a to modlením se k chrámu. Modlící vesničan nemůže vykonávat žádnou jinou práci.
Egypťané
Egypťané jsou jedna z nejstarších a nejznámějších civilizací. Jde o civilizaci silnou ekonomikou kde náboženství ovlivňuje silně armádu. Začínají s dvěma vesničany, mnichem a faraónem. Mnich je obvykle používán k průzkumu a faraón k tomu, aby posílil centrum, pro jeho větší produkci. Egypťané mají silnou ekonomiku a jejich nevýhoda je že jsou ze začátku velmi slabý. Armáda má silné lučištníky a na těch staví.
Ra
Božská síla: Déšť - Všichni vesničané v okolí budou shromažďovat jídlo rychleji.
Myth technologie: Kůže nosorožce - vylepšuje obranu proti sečným a bodným zbraním u vesničanů a jejich útok.
Bonusy:
Mnich může posilovat budovy stejně jako faraón a ten posiluje lépe.
Vozy a velbloudi se pohybují rychleji a mají více zásahových bodů.
Monumenty jsou pevnější a stojí méně.
Druhořadí bohové
Klasický věk Věk hrdinů Mýtický věk
Ptah - bůh kreativity
Bast - bohyně plodnosti
Sekhmet - bohyně války
Hathor - bohyně oblohy
Osiris - Bůh soudnictví
Horus - Bůh pomsty
Set
Božská síla: Vidění - krátkodobě zobrazí místo na černé mapě.
Myth technologie: Feral - vylepšuje zásahové body, brnění a útok u zvířat.
Bonusy:
Mnich může přeměnit divoká zvířata.
Lučištníci se vyrábí rychleji.
Některé vojenské budovy a stroje jsou levnější.
Druhořadí bohové
Klasický věk Věk hrdinů Mýtický věk
Ptah - bůh kreativity
Anubis - Bůh mrtvých
Sekhmet - bohyně války
Nepthys - Bohyně smrti
Thóth - Bůh moudrosti
Horus - Bůh pomsty
Isis
Božská síla: Prosperita - vesničané rychleji shromažďují zlato rychleji.
Myth technologie: Rozvodněný Nil - řeka poskytuje jídlo zdarma
Bonusy:
Na monumenty neúčinkují cizí božské síly.
Centrum města +3 populace.
Všechny vylepšení jsou levnější.
Obelisk se rychleji postaví a je levnější.
Druhořadí bohové
Klasický věk Věk hrdinů Mýtický věk
Anubis - Bůh mrtvých
Bast - bohyně plodnosti
Nepthys - Bohyně smrti
Hathor - bohyně oblohy
Osiris - Bůh soudnictví
Thóth - Bůh moudrosti
Egypťané mají devět vedlejších bohů
Anubis - Bůh mrtvých
Božská síla: Zamoření hady - na určeném místě se objeví hadi a ty brání oblast.
Myth jednotka: Anubite - rychli netvor který do boje skáče.
Podpora:
Stopa šakala - vylepšuje zásahové body, útok a délku schodů u Anubitů.
Hadí kopí - zvyšuje útok kopiníků.
Nekrepole - monunent rychleji vytváří přízeň
Bast - Bohyně plodnosti
Božská síla: Zatmění - na chvíli vylepší útok a rychlost tvých jednotek.
Myth jednotka: Sfinga -rychlá jednotka která se změní na písečný vír a je silná proti budovám.
Podpora:
Teslice Wepwaweta - vesničané rychleji shromažďují dřevo.
Posvátné kočky - ochrana farem které pak produkují jídlo rychleji.
Criosphinx - Vylepšují Sfingy a ty pak mají více zásahových bodů a větší útok.
Hieracosphinx - další vylepšení Sfingy
Nepthys - Bohyně smrti
Božská síla: Předci - dlouho mrtví vojáci na chvíli povstanou a pomohou Vám.
Myth jednotka: Leviathan - živý námořní transport, Škorpioní muž - útočí mečem nebo žihadlem
Podpora:
Duše Maata - snižuje cenu knězů a zvyšuje rychlost léčení.
Pohřební obřad - zvyšuje poškození od knězů a faraonů, které uštědří jednotky mýtů.
Město mrtvých - faraoni jsou silnější a rychleji se vracejí když zemřou.
Hathor - Bohyně oblohy
Božská síla: Kobylky - útočí na farmy a rybářské lodě.
Myth jednotka: Hroc - střílí paprsek světla, Petsuchos - létající transport.
Podpora:
Vysušené cihly - stavby jsou odolnější a levnější.
Crocodopolis - zvyšuje dosah Petsuchose.
Medjay - zvyšuje délku života žoldnéřů.
Osiris - Bůh soudnictví
Božská síla: Syn Osirise - přetvoří Faraona v poloboha.
Myth jednotka: Mumie - mění nepřátelské jednotky v posluhovače.
Podpora:
Koruna Atefa - vylepšuje mumie.
Pohřební prám - Kebenité dostanou bonus k poškozování lučištnických lodí.
Nové království - Umožní výskyt dvou Faraonů.
Pouštní vítr - Zvyšuje rychlost a útok velbloudů.
Thóth - Bůh moudrosti
Božská síla: Meteority - Silné proti budovám a slabé proti jednotkám.
Myth jednotka: Fénix - útočí na jednotky ze vzduchu, želva - účinná proti lodím.
Podpora:
Kniha Thotha - Umožní shromažďovat jídlo, zlato a dřevo rychleji.
Kly Apedemaka - Zvyšuje zásahové body a útok slonům.
Údolí králů - Válečné vozy, sloni a velbloudi jsou rychlejší.
Ptah - Bůh kreativity
Božská síla: Písečný vír - umožní teleport některé jednotky.
Myth jednotka: Wadjet - Magická kobra která plivá jed.
Podpora:
Shaduf - Sníží cenu farem a vesničané je staví rychleji.
Zoubkovaná sekyra - zvýší útok sekerníků.
Elektrické střely - zlepší poškození Slngerů.
Kožený štít - Zlepšuje brnění kopiníků.
Sekhmet - Bohyně války
Božská síla: Citadela - Změní jedno z městských center v mocnou tvrz.
Myth jednotka: Skarabeus - živá obléhací zbraň.
Podpora:
Kameny rudého plátna - umožňuje katapultům a válečným bárkám udělat extra poškození.
Kostěný luk - Lučištníci na válečných vozech mají delší dostřel.
Praky slunce - Sekret činí větší škody pěchotě.
Beranidlo - Obléhací věže dostanou zásahové body.
Horus - Bůh pomsty
Božská síla: Tornádo - Zničí budovy a jednotky.
Myth jednotka: Mstitel - Jednotky která napadne najednou víc protivníků.
Podpora:
Sekyra pomsty - Sekyrníci Mohou více poškodit budovy.
Největší z padesáti - Kopiníci dostanou lepší brnění a více poškodí lučištníky.
Kopí na obzoru - Vylepšuje kopiníkům zásahové body.
Hrdinové
Egypťané nemají hrdiny, ale mají Faraóna. Faraón má speciální vlastnosti které hrdinové jiných kultur nemají. Může jít do budovy a tím vylepšit její vlastnosti: věž bude rychleji střílet a dávat větší poškození, kasárna budou rychleji vyrábět vojáky a rychleji zkoumat nové technologie, farma bude mít více jídla a těžení bude probíhat větší rychlostí. Kdykoliv Faraon zemře bude během krátké chvíle nahrazen novým
Přízeň
Egypťané dostávají přízeň za to, když postaví monumenty vybranému bohovi. Velké množství druhů sfing, soch, obelisků a pyramid budou pomáhat k příjmu přízně. Proto tato kultura potřebuje mnoho stavebního místa.
Vikingové
Vikingové jsou dobří námořníci a začínají s dvěma vesničany, ulfsarkem, to je základní vojenská jednotka určená pro stavění budov a pro průzkum a ox cartem, což je pohyblivá kára sloužící pro sběr natěžených surovin. Budou hned od začátku lehce útočit a jejich ekonomika bude ze začátku nejsilnější a nejrychlejší než u dalších dvou kultur. Vikingové mají menší vývojový strom ale nejlevnější jednotky, také mnoho vikingských vojáků může stavět budovy jako obyčejní vesničané. Vikingové mají také mobilní vozík na suroviny do kterého mohou vesničané nosit všechny suroviny a tím odpadá nutnost stavět ke každé surovině pilu, sýpku nebo důl, což je velmi dobrá věc.
Thor
Božská síla: Trpasličí doly - Vytvoří zlatý důl. Čím později tím má více zlata.
Myth technologie: Řeznický nůž - zvyšuje útok vesničanů a rychlost lovu.
Bonusy:
Trpaslíci těží jídlo a dřevo rychleji
Trpaslíci jsou levnější
Zbrojnice má od začátku lepší vybavení
Druhořadí bohové
Klasický věk Věk hrdinů Mýtický věk
Forseti - Bůh spravedlnosti
Freyja - Bohyně krásy
Bragi - Bůh poezie a umění
Skadi - Bohyně zimy a lovu
Baldr - Bůh krásy
Tyr - Bůh válek
Odin
Božská síla: Velký lov - Vynásobí počet lovné zvěře.
Myth technologie: Osamělý cestovatel - Zvětší rychlost Ulfsarků.
Bonusy:
Lidské jednotky mají schopnost samovyléčení.
Havrani po smrti automaticky ožijí.
Lovci pracují o 10% rychleji
Jednotky pevnosti na kopci mají více zásahových bodů.
Druhořadí bohové
Klasický věk Věk hrdinů Mýtický věk
Heimdall - Bůh bdělosti
Freyja - Bohyně krásy
Njord - Bůh moře a bouří
Skadi - Bohyně zimy a lovu
Baldr - Bůh krásy
Tyr - Bůh válek
Loki
Božská síla: Špeh - Zaměří nepřítele ke skrytému pozorování.
Myth technologie: Oči v lese - vylepší dohled pěchoty
Bonusy:
Hersir přilákává k sobě cizí jednotky mýtů, které snadno zabije
Jednotka mýtů stojí méně přízně
Jednotky z longhousu se trénují rychleji
Vozy jsou levnější, rychlejší, ale slabší.
Druhořadí bohové
Klasický věk Věk hrdinů Mýtický věk
Heimdall - Bůh bdělosti
Forseti - Bůh spravedlnosti
Njord - Bůh moře a bouří
Bragi - Bůh poezie a umění
Hel - Bohyně podsvětí
Tyr - Bůh válek
Vikingové mají devět vedlejších bohů
Forseti - Bůh spravedlnosti
Božská síla: Léčebný pramen - Objeví se pramen který dokáže léčit. Nepřítel ho může získat.
Myth jednotka: Troll - Pomalý, ale silný lučištník.
Podpora:
Hamarrtroll - Rapidně vylepší Trolly.
Hala Thánů - Vylepší Hersiry.
Mithrilové brnění - Ulfsark bude odolnější vůči sečným zbraním.
Freyja - Bohyně krásy
Božská síla: Lesní požár - Hořící les poškodí jednotky a budovy.
Myth jednotka: Valkýrie - Válečnice, která může léčit spojenecké jednotky.
Podpora:
Aurora Borealis - Vylepšuje Valkyrii.
Burácející kopyta - Vylepší kavalerii.
Bragi - Bůh poezie a umění
Božská síla: Ohnivé zbraně - Tvé zbraně vzplanou a budou mít větší útok.
Myth jednotka: Ohnivé prase - Rychlá jednotka která skáče na protivníka.
Podpora:
Volání Valhally - Vylepší Ulfsarky.
Houf prasat - Ulfsarkové způsobí větší škody kavalerii.
Thurisaz Runa - Zvýší rychlost jednotky mýtů.
Skadi - Bohyně zimy a lovu
Božská síla: Mráz - Zmrazí nepřátelské jednotky na určitou dobu.
Myth jednotka: Ledový obr - Zmrazí dechem nepřátelskou jednotku.
Podpora:
Ladit - Vylepší mrazící obry.
Zimní sklizeň - Farmáři pracují rychleji.
Sekyra lovkyně - Vylepšuje vrhače seker.
Baldr - Bůh krásy
Božská síla: Ragnarok - Přemění sběrače a trpaslíky na mocné hrdiny.
Myth jednotka: Ohnivý obr - Stroj zkázy který metá ohnivé koule.
Podpora:
Polární vichřice - Zvyšuje rychlost dračích lodí a jejich odolnost.
Synové Sleipnira - Nájezdní kavalerie dělá větší škody.
Trpasličí vrták - Beranidla jsou mocně vylepšená.
Tyr - Bůh válek
Božská síla: Fimbulwinter - Vyvolá smečku vlků kteří zaútočí na čtyři městská centra.
Myth jednotka: Fenris - mláďata vlků, Jormund Elver - mořský had.
Podpora:
Jormndelver - Vylepšuje Ulfsarky.
Statečnost - Huskarti udělají větší škody.
Heimdall - Bůh bdělosti
Božská síla: Krtek - Zničí nepřátelské hradby, věže, nebo pevnost.
Myth jednotka: Einherjar - Jednotky která zatroubením posílí morálku a je účinná proti budovám
Podpora:
Elhrimnirový kotel - Zvýší jednotkám mýtů zásahové body.
Ochrana - Tvé hradby a věže jsou silnější a odolnější.
Polární větry - Dlouhé lodě jsou rychlé a silné.
Njord - Bůh moře a bouří
Božská síla: Chodící les - oživlé stromy silné proti budovám.
Myth jednotka: Horský obr - drtí jednotky kyjem, Kraken - potápí lodě.
Podpora:
Dlouhý had - Zvýší útok člunů.
Dárce prstenů - Zvýší zásahové body Jarlům.
Hněv hlubin - Vylepšuje Krakeny.
Hel - Bohyně podsvětí
Božská síla: Nidhogg - Vyvolá seveského draka.
Myth jednotka: Ohnivý obr, Horský obr, Ledový obr
Podpora:
Zuřivost - všechny jednotky mýtů budou vycvičeny okamžitě.
Grantová krev - vylepšuje zásahové body obrům.
Hrdinové
Vikingové získávají hrdiny z obyčejného vojáka který zabije určitý počet nepřátel. Vikingové nebudou mít tak silné hrdiny jako Řekové, ale budou jich mít více. Hrdina se jmenuje Hersir.
Přízeň
Největší (nejznámější, nejváženější) muži seveřanů byli bojovníci a cesta jak se stát slavným vedla přes boj. Muži kteří zemřeli v boji odešli do Valhaly. Vikingové dostávají přízeň ze zabitých nepřátel.
Kampaň
Názvy misí jsou trochu zavádějící, ale na to nehleďte (je to podle oficiální české hry).
A. Atlantis
1. Znamení
Jedná se o úvodní misi a tak je jednoduchá. Máte všeho dostatek a tak si vytvořte pár vesničanů a ty použijte na sběr jídla. Případně jiné suroviny, které máte málo. Pak se už jen věnujte výrobě vojáků. Nájezdy pirátů jsou postupné a na mýtické jednotky použijte Arkantose. Během hry máte k dispozici božskou sílu Déšť a Regeneraci. Poslední útok je největší, ale přijdou Vám na pomoc jednotky z města.
2. Následky
Po vylodění si co nejrychleji postavte přístav a vytvořte rybářské bárky. Zároveň použijte „Zvířecí magnet“ na přivolání zvířat. Protivník Vás bude postupně napadat od jihu a severu. Proto zde postavte co nejdříve věž. Až budete mít dostatečnou armádu vydejte se k nepřátelskému centru a zničte ho. V zápětí se objeví Kamos, který uteče na útes. Musíte za ním a napadnout ho.
B. Řecko
3. Poškrábaný povrch
Vydejte se na východ k osadě a získejte jí. Cílem mise je zničit oba nepřátelské přístavy a tak se snažte co nejrychleji získat silné loďstvo. Vybírejte podle toho bohy a dostaňte se co nejrychleji do věku hrdinů. Jakmile zničíte jeden přístav přijdou Vám na pomoc další vaše jednotky. Po zničení druhého přístavu misi vyhrajete.
4. Pěkný plán
Nedostatek zlata a stálý útok nepřátel je hlavní problém této mise. Získejte osadu na západě kde jsou v okolí dva zlaté doly. Další důl je pak na severovýchodě a u něj postavte hradbu, aby nepřítel přicházel jen od severu a tam soustřeďte své vojska. Nepodceňujte loďstvo a s jeho pomocí zničte nepřátelský přístav. Až budete dostatečně silní vydejte se ke zlatému dolu uprostřed mapy v horní části. Budete okamžitě napadeni a tak se pořádně připravte. Pak již není problém z obou stran zaútočit na bránu a zničit jí.
5. Hlavně dostatek provazů
Pomožte Ajaxovi porazit nepřítele a pak se za ním vydejte k osadě. Co nejdříve postavte napravo mezi kopci hradbu a další postavte za mýtinou s dvěma doly. Dostatek vesničanů Vám zajistí stálý přísun surovin a z počátku vytvořte armádu hlavně z lučištníků. Dřeva je dostatek a odrazíte tím stálé útoky. Až budete mít dost silnou armádu a pár obléhacích strojů vydejte se na nepřítele a zničte celou jeho osadu.
6. Doufám že to funguje
Jídlo získáte v dostatečném množství z moře a proto všechny vesničany dejte na těžbu dřeva. Nepodceňujte, ale ani armádu. Útoků je málo, ale přesto nepodceňujte to. Až získáte 1000 kusů dřeva začnete stavět trojského koně a na to pošlete všechny vesničany. Po zdárném postavení koně se octnete za hradbami města a pod rouškou tmy zničte bránu na jihu. Tím se celé vaše vojsko dostane do města a musíte zničit tři označené budovy.
7. Další bandité
Vydejte se na západ a po cestě likvidujte protivníky. Až dojdete k vězení a zničíte věznitele vezni se k vám přidají. Pak osvoboďte ostatní vězně a zato dostanete pár surovin. Ty využijte na postavení vojáků a pokračujte v osvobozování. Dalším cílem je zbrojnice a věž. Následuje chrám a věž. Posledním úkolem je pevnost a tím osvobodíte spřáteleného hrdinu.
8. Špatné správy
Začínáte s dvěmi osadami. U západní postavte u vstupu zeď a tím si zajistíte klid pro dolování zlata a sběr jídla. U druhé osady je situace jiná. Zde jste stále napadáni a tak musíte věnovat velkou pozornost obraně. Postupně si vytvoříte silnou armádu a můžete se vydat na sever. Zde jsou další doly a dvě osady které je dobré obsadit. Tím si zajistíte možnost postavit opravdu silnou armádu a sní můžete podniknout hlavní útok na severní důl.
9. Odhalení
Musíte zabránit proražení brány. Dojděte tedy až k beranidlu a zničte ochranu kolem něho. Tím se Vám ukážou průchody nepřátelských jednotek a na ten severní použijte blesk (balvan zavalí průchod) a jižní kámen musíte zničit armádou. Je dobré se proto vrátit s hrdiny až sem. Jakmile budou průchody zataraseny začněte se plně věnovat ničení beranidla. Za čas Vám přijde na pomoc velký samostříl a ten musíte dostat až k beranidlu. Podmínka úspěchu je neztratit tento samostříl a s jeho pomocí beranidlo jistě v čas zničíte.
10. Cizinci
Cesta je jasná a tak se po ní vydejte a postupně vyvoláte „stíny“, kteří mají tu výhodu že je nepřítel nevidí a při dotyku sním sice zmizí, ale každého sebesilnějšího nepřítele zabijí. Cílem je donést do chrámu tři relikvie, které postupně najdete.
C. Egypt
11. Ztracené relikvie
Musíte ubránit tři průchody proti průniku nepřítele. Postavte tedy zbrojnici a dvoje kasárna. S jejich pomocí se Vám to podaří. Dejte si hlavně pozor, aby jste měli vojáky rovnoměrně rozmístěny.
12. Lehký spáč
Nejdříve osvoboďte vězně a dopravte je do vesnice. Musíte jich dopravit minimálně pět. Vesnice se pak k vám přidá a vy co nejrychleji postupte do nejvyšší doby. Potom vytvořte silnou armádu a snažte se probít ke strážci. Po celou dobu hry musíte strážit nosiče meče a ten v konečné části doneste strážci. Jakmile mu dáte meč strážce ožije a pomůže Vám zničit postupující nepřátelskou armádu.
13. Urputný boj
Musíte dostat povoz do bezpečí. Proto okamžitě jak o ně přijdete vyvolejte před ním hady a povoz se zastaví. Pak vše co máte vyšlete na pomoc a ihned začněte vyrábět silné vojsko. Nemusíte nic stavět a nic zdokonalovat. Vojsko pak postupně posílejte na ochranu vozu který směřujte do centra.
14. Isis, vyslyš mé prosby
Všechny vesničany pošlete pro suroviny a velkou armádu ¨(včetně obléhacích strojů) vyšlete směrem k pevnosti Migdol. Před posledním útokem použijte zatmění. Po zničení pevnosti budete už od protivníka mít klid a můžete přejít přes spřátelenou vesnici k transportní lodi a s její pomocí se dostanete k přístavu. Zde získáte pár lodí a můžete si uvolnit cestu k vězení. Zde pak osvobodíte vězně.
15. Pojďme
Po úplném osvobození vězňů připluje pár lodí a s jejich pomocí se dostanete k vlajce. Tím si získáte na svojí stranu vesnici a rozjeďte normální provoz. Hlavně se nedívejte na povoz který máte získat, protože pak začne odpočítávat čas. Vojáky zatím moc stavět nemusíte, ale hlavně se dostaňte do nevyšší doby a vytvořte silné loďstvo. S jeho pomocí zničíte maják a máte od pirátů klid. V tomto momentě začněte teprve stavět velkou armádu a vyloďte jí v blízkosti vozu. Ten získejte a vydejte se sním k vlajce.
16. Dobrá rada
Následujte syna k chrámu a seberte relikvii a odneste jí do chrámu. Tím budete chráněny blesky, které Vám pomohou proti značné přesile. Pokračujte dál a narazíte na další protivníky. Buď se utkáte na místě, nebo se vrátíte k bleskům a ty Vám zase pomohou. Cesta do podzemí je tím otevřená a zde na Vás čeká velká armáda. Pamatujte si že stíny při dotyku zničí jednoho nepřítele a katapult je nutný pro otevření cesty. Nejprve odstraňte stráže a pokud možno nepoužívejte stíny a chraňte katapulty. Jakmile začnete bourat zával přijde další útok a zde využijte jak stínů, tak i božských sil. Jak se dostanete z podzemí přeplujte vodní plochu k vlajce a vyloďte se. Přidá se k vám místní obyvatelé a můžete rozjet rozvoj civilizace. Pamatujte si že vlevo nahoře je další osada a tam je i dost místa na stavby. Nad prvním městem jsou sochy a ty si chraňte. Pomohou Vám bránit město blesky a to je hlavně ze začátku důležité. Po pravé straně u průchodu postavte zeˇb a nepřítel bude chodit jen ze shora. První nemilá věc co Vás čeká je zemětřesení, které zničí první město a musíte začít znova. Až budete mít silnou armádu vydejte se postupně na protivníka. Mějte však vždy v záloze nějaké vojsko. Cílem celé mise je zničit největší budovu protivníka.
17. Jackalova pevnost
Vašim cílem je získat druhou část Osirise. Hraje se ne velkém území a tak není lehké se ubránit. Zeledé budovy získáte tím že se k nim přiblíží Amanra. Jediné bezpečné místo je úplně vlevo. Postavte po pobřeží obelisky a 1-2 majáky. Tím budete mít přehled, kde se nepřítel vylodí. Až se dostanete do nejvyšší doby vytvořte silné loďstvo a vyčistěte vodní plochu. Pak se vyloďte na ostrově nepřítele a přes brány se dostaňte až do středu. Osirise získáte až se k němu přiblíží Amanra.
18. Daleko od domova
Další část Osirise je ukryta ve velkém stromě. Dejte se doprava a dostanete se k vesnici která se k vám přidá. Prvořadý úkol je zlikvidovat dvě hrobky. První je vpravo dole a druhá vlevo nahoře za brodem. Zničením získáte zlato a budete mít klid od mumii. Pak vytvořte přes 2 brody hradby a to na tom úplně vlevo a pak hned vedle. Tím nepřítel chodí jen jedním místem ze severu a to se dá ubránit. Až budete mít dostatečnou armádu jděte ke stromu a začněte ho kácet. Trvá to dlouho a obrana se stupňuje. Zbytečně neprovokujte nepřítele dál na severu a držte se u stromu.
19. Pozor na první krok
Musíte získat poslední část Osirisu. Začínáte na ostrově a musíte získat lodě dole v přístavu. Až zničíte vše stanou se lodě vaše a bezpečně Vás převezou k vašemu přístavu. Jakmile získáte osadu začne se odpočítávat čas. Během něho musíte dostat na ostrov co nejvíce vesničanů. Zde jsou v bezpečí a je zde i prostor pro pomocné stavby a hlavně dostatek surovin. U samotné osady postavte 3 věže a braňte se před nepřítelem. Až se dostanete do poslední doby vyrobte Roca a s jeho pomocí přivezte z ostrova Kolosy. Jakmile budou u Vás můžete podniknout útok na město nepřítele. Zničte Mingoly a nakonec se pusťte do Kamose.
20. Kam patří
Začínáte s dvěma městy, které jsou od sebe rozděleny lesem. Prvořadý úkol je tento les odstranit a tím vytvořit průchod. Celé území je dost bohaté na suroviny a vodní plocha má dostatek ryb. Nad pravým městem postavte hradby a pár věží. Po čase dorazí třetí povoz a naštěstí do míst kde je poměrně v bezpečí. Jakmile budete mít dostatečně silné vojsko vydejte se pravou stranou k Osirisově pyramidě. Mise končí v momentě kdy dorazí všechny tři vozy.
21. Staří přátelé
Dostanete se na ostrov a bohové Vás přemění v prasata. Hrdinové (kanci) je musí uchránit a doprovodit k chrámu. Jsou zde 4 ohrady a 5 volných prasat. Jakmile se všichni dostanou k chrámu máte dostačující počet vojáků a surovin pro počáteční rozjezd a obranu. Mějte stále dostatek vojáků a nenechte je zbytečně pronikat na území nepřítele. Až budete pořádně silný vydejte se zničit budovy v centru ostrova.
Z časových důvodů je obtížnost změněná na druhý stupeň.
D. Seveřené
22. Sever
Sejděte se u Amanry a napravo založte osadu (měl by být vlevo dole). Osadu zajistěte hradbou nahoře nad stromy od skály k osadě a dole pod zlatým dolem po celé délce. Až budete mít dost silnou armádu můžete se vydat zničit všechny tři chrámy.
23. Trpasličí výheň
kousek na severu je osada a jako první postavte u levého východu z podzemí hradbu. Další osada je napravo trochu níž. Zlata je zezačátku dost málo a tak sním opatrně. Jak bude vaše armáda sílit vydejte se do útrob podzemí a to až ke kovárně. Po jejím získání jí musíte dost dlouho ubránit a tak nezapomínejte na přísun posil.
24. Nic z okolí
Postupujte směrem k prostředku mapy. Při postupu ničte chrámy na které narazíte. Totéž platí po celou tuto misi. Uprostřed narazíte na val a získáte nějaké zásoby. Využijte je k založení osady. Pod osadou pak postavte fontánu a pod ní hradby. Průchod mezi nimi nechte v místě fontány, aby se bojovníci postupně léčili. Až budete mít silné vojsko propátrejte celou levou část. Je zde dost chrámů a hlavně zlato. Pak se vydejte na druhou stranu a opět zničte vše na co narazíte. Pak vytvořte to nejsilnější vojsko co jde a prolomte val. Protivník se na Vás vrhne ze strašnou silou. Po jeho odražení se teprve vydejte k vlajce nahoře.
25. Vítaný opatrovník
Rychlá a lehká mise. Na kopci postavte šest věží a uprostřed fontánu zdraví. Pak vyšlete vlajkonoše doleva, aby nalákal protivníka na kopec. Jakmile se protivník pohne rychle prchejte na kopec. Totéž opakujte dokud nezabijete velitele. Pak dostanete nějaké suroviny a zbraně. Opravte co se dá a vydejte se doleva. Až nakonec jděte na kmen nahoře. Ten na kopec zaútočí strašnou armádou.
26. Unie
Jdi po cestě dolu a narazíš na první klad. Dostaneš za úkol osvobodit zlaté doly v podzemí. Toho docílíš zničením průchodu a můžeš jit k druhému klanu. Zde musíš postavit pět věží u vlajek a pak jděte ke třetímu klanu. Zde dostanete za úkol zničit věž úplně dole na jihu.
27. Zeď Urdu
Rozjeď civilizaci a zlato najdeš na cestě nad poli. Za ním postav hradbu a ca cestě úplně vlevo je osada. Tu získej a taky zde postav hradby. Nepřítel chodí již jen jedním místem a to pořádně zabezpečte a začněte pomalu postupovat ke studni. Musíte zničit bránu a ochranu studny.
28. Pod povrchem
Zlato je jen v podzemí a tak tam pošlete pár vesničanů. S hrdiny se přitom vydejte směrem k beranidlu. Dá se bez další pomoci dojít dost daleko, ale závěrečný boj u beranidla je dost tuhý a tak připravte posily.
29. Pochybní hrdinové
Musíte vykopat kořen a násadu spojit s palicí. Trpaslíky kteří na začátku zůstanou stát pošlete kopat zlato. Tím si zajistíte přísun posil. Trpaslíci kteří přijdou později na pomoc pošlete taky na zlato. S hrdiny se kolem fontány vydejte nahoru uvolnit cestu pro palici. Ta až se na druhé straně mapy objeví pošlete vojáky kousek doleva osvobodit trpaslíky. Těsně předtím než prorazíte val a osvobodíte je, objeví se dole u fontány drak, kterého může zlikvidovat jen hrdina a proto se zavčas vraťte. V momentě kdy bude cesta volná mezi kořenem a palicí pošlete trpaslíky vykopat kořen. V momentě kdy chybí kolem 500 jednotek vykopání prorazí nepřítel bránu a vy pak musíte rychle palici z násadou spojit.
30. Nic není ztraceno
Vydejte se cestou mezi věžma nahoru k osadě. Zde jí pořádně opevněte a pak 20 minut braňte. Jakmile dorazí posily vydejte se napříč mapy k vlajkám
Atlantis
31. Vítej zpět
Vyloďte se při horním okraji mapy na ostrov. Je zde dost surovin a prostoru. Uzemí je však dost rozlehlé a tak se nedají efektivně použít hradby. Zbytečně nepřítele neprovokujte útoky a vydejte se na něj až budete mít dostatek obléhacích strojů. Cílem celé mise je zachránit 15 vězňů a dostat je na malý ostrůvek v místě kde jste začínaly.
32. Místo v mích snech
Tři klany se brání proti nájezdu nepřátel. Nejslabší je ten nalevo a jakmile přijde o osadu postavte jí vy a nad ní hradby, tak aby nepřítel musel chodit podél ní až do místa vaší první osady. Toto místo pak lehce ubráníte. V poslední řadě pak začněte stavět zázrak a díky tomu se Váš hrdina stane nesmrtelný a může jít zničit "živou sochu Poseidona